سوالات پر تکرار

در این صفحه سی در پاسخ به سوالات پر تکرار شما خواهیم پرداخت.

فردی که دندان خود را به دلایل مختلف از دست داده است می تواند با درمان ایمپلنت به گونه ای این دندان را جایگزین کند. درمان ایمپلنت را می توان برای هر بیماری که رشد فک خود را کامل کرده است و از وضعیت سلامت عمومی خوبی برخوردار است استفاده کرد. درمان ایمپلنت سال‌هاست که با درصد موفقیت 97 درصد در بیمارانی که بهداشت دهان و دندان خوبی دارند ، اجرا می‌شود.

میزان درد تجربه شده توسط بیمار در حین و بعد از عمل ایمپلنت کمتر از درد در حین فرآیند کشیدن دندان بود. این یک عمل بسیار راحت با شرایط فیزیکی مناسب و تیم مجرب است. در یک حالت عادی، قرار دادن ایمپلنت را می توان به 10 دقیقه محدود کرد. بیماران یک دوره پس از عمل راحت را با داروهایی که برای ایجاد بی حسی کافی در طول عمل و برای تسکین مشکلاتی مانند تورم، کبودی و درد بعد از عمل استفاده می‌شوند، دارند.

مهمترین مزیت درمان ایمپلنت این است که دندان های کناری آسیب نمی بینند، زیرا نیازی به تراش دندان های طبیعی مجاور ندارند. ایمپلنت می تواند به جلوگیری از تحلیل استخوان جلوگیری کند و نزدیک ترین حس به دندان های خود بیمار و تکمیل عمل با یک عمل بسیار ساده اشاره کرد. علاوه بر این، ایمپلنت های دندانی به بازیابی لبخند طبیعی شما کمک می کنند. هنگامی که بیماران لبخند طبیعی خود را به دست می آورند، به افرادی با اعتماد به نفس و شاد تبدیل می شوند.

قبل از هر چیز باید به این نکته توجه داشته باشید که پزشکانی که انتخاب می کنید متخصص در رشته خود هستند، به عنوان مثال جراحی دهان، دندان و فک و صورت، متخصص پریودنتولوژی و متخصص دندانپزشکی پروتز در تیم درمان ایمپلنت دندان هستند.  کلینیک دندانپزشکی که انتخاب می کنید ، دارای ساختار سازمانی باشد. مطمئناً انتخاب کلینیکی که سعی می کند عوارض یا ناراحتی های احتمالی شما را تسکین دهد، انتخاب درستی خواهد بود. این واقعیت که کلینیک به راحتی قابل دسترسی است و دارای ساعات کاری انعطاف پذیر برای گرفتن نوبت در زمان مناسب است، عامل دیگری است. دندانپزشک و پرسنل دندانپزشکی که می توانند انتظارات شما را درک کنند و تمام تلاش خود را برای برآورده کردن این درخواست ها انجام می دهند، به شما کمک می کنند بر ترس های خود غلبه کنید و کیفیت خدمات دریافتی را افزایش دهید.

دندانپزشکی زیبایی نوعی درمان است که با صورت بیمار سازگار است و طبیعی به نظر می رسد و شامل کاربردهای زیبایی در دندانپزشکی است.

رضایت بیمار پس از درمان دندانپزشکی نه تنها به موفقیت درمان بستگی دارد، بلکه ارتباط نزدیکی با نتیجه به دست آمده نیز دارد. نظر بیمار باید در مورد زیبایی گرفته می شود و به خواسته های آنها توجه شود. علاوه بر این، ضمن ارائه روش های زیبایی ، نباید از دیدگاه های زیست شناختی و عملکردی غافل شد.

1. رنگ آمیزی دندان ها به دلایل متعدد یا دندان های تیره و رنگی
  2. برای دندان های قدامی شکسته بر اثر تصادف
  3. برای پوسیدگی دندان قدامی به دلایل مختلف
  4. به دندان هایی با ظاهر بد به دلیل عقب نشینی لثه ها
  5. شکل دهی زیبایی دندان ها بعد از درمان لثه
  1. سفید کردن
  2. روکش لمینت سرامیکی
  3. دندان های زیرکونیا
  4. تاج یا پل های سرامیکی کامل
  5. پرکننده های سرامیکی سازگار با رنگ دندان
  6. شکل دادن به لثه
  7. ارتودنسی

معاینه دقیق برای تشخیص اختلالات مفصل فک ضروری است. علاوه بر معاینات بالینی و رادیولوژیک، در صورت لزوم می توان از آزمایشات سرولوژیکی نیز استفاده کرد. برای تشخیص صحیح باید معاینه داخل دهانی و خارج دهانی بیمار با دقت انجام شود. علاوه بر معاینه معمول دندان ها و بافت های اطراف، معاینات اکلوزال نیز اهمیت دارد. این معاینات علائم زیر را بررسی می کند:

1. صدای کلیک و تق تق هنگام باز و بسته کردن دهان
  2. زنگ زدن گوش
  3. سردرد
  4. باز کردن یا قفل شدن محدود فک
  5. درد یا سفتی در گردن
  6. درد هنگام جویدن
  7. درد صورت
  8. درد هنگام بستن دندان ها روی هم
  9. خستگی در فک هنگام جویدن
  10. مشکل در خمیازه کشیدن
  11. قفل شدن فک یا درد هنگام خوردن غذاهای سفت.

آرام‌بخشی با ترکیب مقداری مسکن و گاهی خواب‌آور استفاده می شود و می‌توان در مدت کوتاهی با بی‌حسی موضعی درمان را انجام داد. در آرامبخشی امکان گفتگو بین بیمار و پزشک وجود دارد. وقتی دندانپزشک به او می گوید که دهانش را باز کند، بیمار به راحتی این کار را انجام می دهد. در طول عمل، متخصص بیهوشی بیمار را تحت نظر دارد و نبض و فشار خون او را کنترل می کند.

آرام بخش آگاهانه را می توان با خیال راحت هم در بزرگسالان و هم در کودکان استفاده کرد. هیچ عوارض جانبی شناخته شده ای ندارد. این دارو به صورت داخل وریدی در بزرگسالان تجویز می شود. تنظیم دوز با توجه به وزن انجام می شود. در کودکان، اشکال مختلفی از این دارو مانند خوراکی (شربت)، رکتوم (رکتال)، داخل بینی (بینی) وجود دارد. بسته به مدت زمان پروسه درمان ممکن است دوزهای اضافی تجویز شود. انجام بسیاری از درمان های دندانپزشکی در یک جلسه امکان پذیر است.

• کودکان زیر 4 سال: در این گروه از کودکان درمان دندانپزشکی بسیار دشوار است.
  • کودکان یا بزرگسالان با تاخیر در رشد
  • بیماران بزرگسال مبتلا به فوبیای شدید (ترس دندانپزشکی)
  • مداخلات جراحی نیازمند بیهوشی (پیوند استخوان، جراحی کیست استخوان و غیره)
  • گروه بیمارانی که می خواهند روش های درمانی مختلف را با بیهوشی عمومی و در مدت زمان کوتاهی (3-2 ساعت) انجام دهند که در یک جلسه با بی حسی موضعی قابل انجام نیست.
  • معلولین
  • کودکان غیر همکار

بیماری های لثه به عنوان التهاب بافت های اطراف دندان در نظر گرفته می شود. آنها معمولاً باعث ایجاد درد نمی شوند. این مسئله باعث می شود افراد دیر متوجه بیماری لثه خود شود. لثه سالم به رنگ صورتی است که محکم به دندان چسبیده و دارای انتهایی تیز و بدون خونریزی است. با آغاز بیماری های لثه ، ابتدا لثه قرمز رنگ می شود، کمی متورم می شود و به تدریج توانایی محکم نگه داشتن دندان را از دست می دهد. بوی بد دهان ایجاد می شود. اما مهمتر از همه، خونریزی هنگام مسواک زدن و یا گاز گرفتن یک غذای سفت رخ می دهد. کاری که بیمار باید انجام دهید این است که بلافاصله با دندانپزشک یا متخصص لثه تماس بگیرد. در غیر این صورت ممکن است اتفاقات غیر قابل جبرانی رخ دهد که بیمار و پزشک را در شرایط سختی قرار می دهد. از دست دادن بافت های نگهدارنده به معنای از دست دادن دندان خواهد بود.